28.2.16

In Memoriam: Mika Yamamoto

Gjatë ngjarjeve të  vitit 1997 për  rreth 3 muaj  punova  si përkthyes me një grup  gazetarësh japonezë të  Japan Press International, reporteri Sato Kazutaka (qe ishte njekohesisht edhe bashkepronar i atij network-u  televiziv  te Tokios  me 12 milion shikues !), e dashura  e tij, gazetarja televizive Mika Yamamoto, dhe  fotografi Keixhi qe punonte per revisten Asia Press International.
Mbuluam ngjarjet e dhunshme  dhe luftën civile në Vlorë, Sarandë, Delvinë, Himarë, Dhermi, intervistuam  Prodin e  protagonistët e  atyre ngjarjeve, e më vonë në  Tiranë konferencën për shtyp  të  general  Forlanit, më pas në  teatrin e Shkodrës një intervistë me  Leka  Zogun  dhe më pas  për rreth  një muaj e gjysem në  malësinë e  Dukagjinit, në  Shalë, duke  xhiruar  një  dokumentar të  paparashikuar për  Kanunin  dhe   virgjinat  e  malesisë. Për  tre muaj me rradhë kemi ndarë bashkë  cdo  orë e minutë, cdo kafshatë  dhe  cdo rrezik  jete. Pas  punës së lodhshme në mbrëmje  luanim  letra, bisedonim  dhe kur  ndjenim se nuk kishim fuqi  të  flisnim na  shplodhnin tingujt  e  muzikës japoneze  që luante  në organo bukuroshja Mika.
Kujtoj nje moment kur po u tregoja per  Ulpianen, qytezen romake ne zemer te Kosoves. Sapo degjoi emrin e qytezes se lashte  Mika bertiti "Ulpiana....oh sa emer i bukur.." dhe iu kthye te dashurit  "Sato, kur te bejme femije, nese do jete vajze,  do ia veme Ulpiana!"
Mika e  imët, delikate, e embël… Dukej një paradoks i madh prania e asaj  gazetareje  trupvogël e ngarkuar ne  qafe me disa kamera e aparate  fotografikë, e në shpinë  brenda  cantës një  organo e vogël  elektronike, me mikrofon në dorë  duke intervistuar banditë e vrasës, rebelë e ministra, monstra  të  krimit  dhe  oficerë  të  coroditur…Mika e  imtë  mes  turmave  të  cartura e të dëshpëruara  të  viktimave  të  piramidave  të manipuluar në  dhimbjen e tyre  nga  politika. Më  kish lënë pa  gojë guximi  dhe profesionalizmi  i asaj japonezeje që  së bashku me bashkepunetorin e te dashurin  e saj  Sato – një reporter  i vjetër lufte ai - ishin në kërkim të  lajmit  të  dorës  së parë  kudo ne bote, me kamerën e tyre  si dëshmitarë  okularë në ngjarje  nga  më të dhunshmet, përfshi edhe sulmin me  diagac  ndaj bankës  në  Vlorë, sulmin mbi bazën e Porto  Palermos..etj..etj…
Sot pra i solla ndërmënd  miqtë e mi  dhe bëra një  kërkim në internet. Ajo  që mësova  më tronditi pa masë dhe sytë m'u përlotën. Mika  nuk ishte më.  Mikën e kishin  vrarë. Mika  ishte  gazetarja japoneze  që  ishte vrarë  ne  Aleppo  të  Sirisë  më  20  Gusht  të  vitit të  shkuar, përkrah Satos, nga një shkëmbim zjarri mes  palëve  ndërluftuese. Koka e saj e bukur ishte  bërë  copë cope nga  predhat. U  shtanga, pasi e dija si lajm që një  gazetare japoneze  ishte  vrarë në  Siri, por  kurrë nuk e kisha menduar  që  ajo  ishte pikërisht Mika Yamamoto, mikja  dhe bashkëpunëtorja ime e 3  muajve  më  të  vështirë të jetës sime, vajza japoneze që  u hyri në zemër  të  gjithë  shqiptarëve  që e njohën dhe familjeve që  e strehuan  në  atë  periudhë  të  vitit 97, që nga  Cekodhimat e  Vlorës (familja e dr  Altinit që  atehere ishte  akoma student), familja e dajës  së  dr  Ardian Halilit (Ymeraj) në Shkodër, apo  edhe në shtëpinë (ish bibliotekë)  e  dy motrave Carku në mos gaboj,( Maria njëra nga  ato ) në  Shalë  të  Dukagjinit. Kudo  u hyri në zemër njerëzve  me thjeshtësinë  dhe mirësinë  që rrezatonte. Duke lexuar  lajmin për vdekjen e saj  u befasova kur pashë  që  paska qenë një nga gazetarët më të njohur të  Japonisë  fituese e  cmimeve  më të mëdha  të gazetarisë  në Japoni  dhe  gjatë 4  viteve të  fundit jepte  mësime  gazetarie në universitetet  e  Tokios.
T’u  prehtë  shpirti në parajsë  mikja ime, Mika! Nuk do e harroj kurre  te qeshuren tende, miresine e syve  dhe embelsine e zerit  tend ...

Artan Gjyzel Hasani, Toronto, 2013

Me shume per jeten dhe vdekjen e Mika  Yamamotos mund te gjeni ne lidhjet e meposhtme:

https://en.wikipedia.org/wiki/Mika_Yamamoto

http://japandailypress.com/tag/kazutaka-sato/